I’d move to Rockferry tomorrow. And I’d build my house, baby. With sorrow.


Japp, kul, verkligen. Solen skiner och jag jobbar, men jag jobbar hellre än att vara ledig faktiskt. För jag hade antagligen legat i soffan och surat. Bitterhet kantar hela min tillvaro konstant just nu. Självklart syns det inte alltid, och självklart är jag glad också. (Jag har hittat Sveriges bästa blogg, mer om det ikväll.) Jag har dessutom jobbat med världens bästa Amanda. Så misströsta inte. Snart ska jag äta pizza på Sveriges i särklass bästa Pizzera, Mariaplans pizzeria i Gustavsberg.

Dock med en person som jag inte vill vara elak emot, men som jag känner att jag inte kan vara annat än ärlig mot, och det kommer svida. Så jag håller tummarna på att jag inte kastar denna vänskap till hajarna, som jag har lyckats med så många gånger förr. När det gäller mig, och kompisar som har kommit mig mycket nära. Då kan jag vara ganska krävande, det gäller nog relationer överhuvudtaget. Det handlar om att ge och ta, och om det går flera månader och det bara är jag som hör av mig. Då blir det oftast så att jag hellre vill säga upp kontakten. Än att låtsas vara vänner, och låtsas vara intresserade av vad som händer i varandras liv. Allt eller inget är det som gäller. Låter kanske löjligt men det är så min försvarsmekanik i hjärtat fungerar antar jag.
Kommentarer
Mary

när jag bodde i svergige var det alltid bara jag som fick höra av mig och jag lessnade så förjävligt. Nu när jag bor i norge så höv folk av sig hela tiden, inte bara perioder utan alltid. Och inte för att de känner att de måste, utan för att de vill.

2008-07-29 @ 00:57:17
URL: http://rehab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0