Hellz Bellz Spring/Summer 2008


image1511

New York Bitch Attitude, street wear direkt från NYC. Makarna Miss Lawn och Bam Barcena som tidigare har jobbat med linjer för Triple 5 Soul, Roccawear och Ecko UNLTD grundade Hellz Bellz 2005. Hellz Bellz a Crime For all Seasons (som märket egentligen heter) är en tribute till  de utsatta unge kvinnorna i samhället. Att ifrågasätta samhället och myndigheterna är konstant återkommande ämne i varje kollektion, tillsammans med inspiration från undergroundkulturer, musik och film.

Miss Lawn säger att Hellz Bellz är mer än ett märke, det är en livsstil. Det är svaret på det mansdominerande Street Wear genren. Varje Hellz Bellz plagg är en åskådning, ett statement som är ärligt. Det är mer än vad Married to the MOB kan presentera. Även det ett street wear märke med attityd direkt från NYC.

Hellz Bellz släppte nyss deras vårkollektion med mer attityd och girlpower än någonsin. Perfekt för Internationella Kvinnodagen! Hellz Bellz har tidigare sålts på Caliroots, vet ej om vårkollektionen kommer dit dock. I'll make you updated! Enjoy!


image1512
image1513
image1514
image1515
image1516
image1517
image1518
image1519
image1520
image1521
Kommentarer
Sassy

De gör så mycket schyssta grejer att jag blir galen! Det verkar vara din stil väldigt mycket :)

Och lugg ja...Jag hade glömt nackdelen med att ha kort lugg, nämligen att den flyger all världens väg, särskilt när man som jag cyklar över allt...

2008-03-09 @ 10:24:39
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Fian

Ja, jag ville grymt mycket ha den lila, svart rutiga bikerjackan de gjorde till i höstas.. Men 2000 för en tygjacka var lite saftigt för min smak..

Ja :( Det dröjer nog länge innan jag klipper lugg igen. Men det är supersnyggt på bild och så, utan vind dvs :D

2008-03-10 @ 18:06:38
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se
Patsy

M m m snyggt värre!! Jag vill ha jackan med det snygga fodret!! NU!!! Kisses Patsy!

2008-03-11 @ 19:47:27
URL: http://patsydarling.blogg.se
Fian

Den ska vi se till att du kommer ha någon gång ;)

2008-03-15 @ 03:55:23
URL: http://www.hollywooddiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0