H&M köper Monki, Cheap Monday och MTWTFSS


image1452

H&M koncernen köper upp Fabric Scandinavia AB som äger Monki och Weekday och därmed även Cheap Monday och MTWTFSS. Vad detta innebär för framtiden är svårt att säga, men till att börja med ska Monki och Weekday drivas på som vanligt som ett dotterbolag till Hennes & Mauritz. Enligt Corren så ska inga designsammarbeten mellan företagen att ske, men man kan inte utesluta det på lång sikt. Vilket kan innebära slutet på Cheap Mondays storslagna era.

H&M's hemsida kan man läsa:
H&M förvärvar 60 procent av aktierna i Fabric Scandinavien för 564 miljoner kronor kontant. Säljare är grundarna Adam Friberg, Lars Karlsson, Örjan Andersson och Linda Friberg. De kommer alla att arbeta vidare inom företaget. I samband med avtalet har parterna träffat en överenskommelse som innebär att H&M har möjlighet/skyldighet att förvärva de resterande aktierna inom tre till fem år.

Jag säger bara nej nej nej nej nej. H&M är verkligen än av mina största hatälskobjekt. De gör nästan alltid så snygga grejer, och jag älskar dem för det, men jag hatar dem för att jag inte har råd att köpa allt. Cheap Monday är endast hat, de verkar dryga, jeansen är alltid i dålig kvalitet, växer till tält och tappar färgen. Jag tycker det är pinsamt att ha Cheap Monday jeans. Fast jag köper det likförbannat, för det finns inga bättre stuprör. Jag brukar sprätta bort lappen och sätta dit en egen hähä.

I alla fall, nu kommer H&M se till att alla Cheap Monday jeans kommer bli fierce och inte så misslyckade/vågade som Cheap Monday jeans har en tendens att bli/vara. Vi vill ju inte få mer shoppingångest, och vi vill ju föralltid kunna garva åt alla fula Cheap Monday jeans!!

Det är i och för sig min slutsats. Men som jag brukar säga, den som lever får se.
Kommentarer
Anonym

jag har vart på en bara och då var jag inte ens 18 så det var inte så kul.. :P

Lyssnar mer på 106,7 istället :P.. det är min kanal ;)

2008-03-06 @ 21:22:35
URL: http://kattyy.blogg.se
Sassy

Det känns lite trist faktiskt. För även om jag gillar både H&M och Cheap Monday vill jag att de ska existera var för sig.

2008-03-06 @ 21:38:46
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0