Me and Mr. Jones




Amy Winehouse, även denna kvinna påminner mig endast om Hökmossen. Den bättre delen, då man började sent och hade hela morgonen på sig. Man struttade runt i bara trosorna och lagade en fet brunch med äggröra och hela baletten. Jag saknar det lite, till och med frosten när det knarrade under fötterna. Inte för att jag vill ha tillbaka vintern redan, utan för att det påminner mig om de gångerna man gått till tvättstugan med alldeles för mycket tvätt och liknande.

Idag har jag inte alls mått strålande mina kära vänner, eller det var väl mer för 3 timmar sen det värsta började. Då jag insåg att klockan var 20 och jag inte hade gjort annat nyttigt än att skickat iväg några offerter och konstaterat vissa saker som tar 2 sekunder.

Jag vet att man behöver dagar som denna ibland, men jag har inte råd med det just nu, för mycket står på spel och jag har ingen tid att förlora. Dock har jag bara lust att skaka av mig allt, inte ta nått ansvar, bara jobba jobba jobba och sedan ta hand om mig själv och bara mig själv.

Jag vill dock inte vara ensam längre, hela den här helgen har varit underbar vädermässigt. Jag hade gärna hängt i en park om jag hade haft vänner. Men det har jag inga. Jag hade gärna gått på David Lachapelle, men aldrig själv. Jag hade gärna gjort en massa saker, och jag har kontaktat människor mest hela tiden. Men alla, precis alla har totalt ignorerat mig. Jag börjar undra om det är nått fel med min telefon. Har ni haft liknande problem? I så fall så har jag gått runt och deppat i onödan.

Vet ni vad jag skulle vilja göra just nu? Få ut denna (förbaskade) tidningen, helst imorgon. Sedan ta första bästa flyg till London. Med någon. Stanna där ett par 10-dagar kanske. Som förra gången. Suga in allt. Ta det lungt. Sitta still. Dricka god brittisk junk. Festa till benen lossnar likt en Barbie. Sova till 12 så man får ångest att halva dagen har gått. Men skaka av ångesten samma stund som man kommer på att man kan stanna hur länge man vill. Flyget hem ska inte vara bokat.

Gonatt kära vänner. Imorgon ska jag jobba och finna lite lycka och livsglädje. Träffa Agnes som kommer hem från Israel. Just nu sitter jag sitter här med te, rökelser och Mr. Jones. Skönhetssömnen väntar.
Kommentarer
Lina

Usch jag har också haft en sån helg, helt ensam och ingen har hört av sig och alla har haft annat för sig, men jag tror nästa helg kommer vara bättre, hoppas den blir det för dig med :)

2008-05-13 @ 16:42:48
URL: http://www-und.ida.liu.se/~lines135/blogg/
mahoyo

Vår webshop är äntligen uppe! Checka in den!

2008-05-13 @ 21:52:36
URL: http://www.mahoyo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0