Om 10 år


För 10år sedan var jag 10 år. Då var hela klassen som en familj, vi byggde kojor och spelade med gogos. Vi gick på discon och frågade chans och hade oss. Jag gick även på Judo en gång i veckan, och vann flera guldmedaljer. Även när jag var ensam brud mot killar ;)

För 7 år sedan var jag 13 år. Den tiden är luddigare, kulturen i klassen blev fruktansvärd när vi slogs ihop med en annan klass. Jag hatar den här tiden när jag tänker tillbaka, och jag skäms inte för att säga att jag var mobbad. jag, hängde väl mest i Hökarängen med en kompis som hette Emmelie, vi årskort på Råsunda, hejade såklart på AIK. Vi brukade sitta på hennes rum och göra egna modetidningar.

För 5år sedan var jag 15 år. Då var jag besatt av Good Charlotte (Så som Kenxa är besatt i TH), jag ville också tattuera något som hade med GC att göra, och det är jag grymt glad att jag inte gjorde, man växer ifrån det. Tro det eller. Jag står fortfarande för att GC har varit en viktig del i min utveckling. Men inte så jag vill ha det på kroppen.

För 3 år sedan åkte jag med Wermdö Brass till Ungern, en underbar resa, det var då jag lärde känna mina bästa killkompisar Nisse och Björn. Året innan hade vi varit i England, det var även det året man hängde med en massa punx i vitan. År 2005 gick man väl mest på lokalbandsspelningar och drömde om en pojkvän.

För 2 år sedan åkte Wermdö Brass till Tyskland. Jag testade Tequila för första gången, tyskar har apelsin istället för citron, och kanel istället för salt. Jag köpte med mig kopiösa mängder sprit hem. En sjuttis kostade ju bara 30 spänn. Jag och Började med vår livsresa Mixtaped Magazine. Detta året åkte vi även till London två gånger, en gång i April för att se Test Icicles. De hade ställt in sin konsert i Stockholm i sista stund, för att lägga en Rest in Peace konsert genom the UK. En vecka innan konserten i London köpte vi våra flygbiljetter för dyra pengar. Det var det värt. I November var det dags igen, under mer planerade förhållanden, vi skulle då se Rancid men ändå påbörja en guide till Mixtaped Magazine.  Vi hade även för första riktigt stora intervju till tidningen; Rory Atwell i Test Icicles. Pågrund av vår nogrannhet att kartlägga hela den stora staden så missade vi flyget hem och det kostade oss även det mycket pengar.

För 10 månader sedan var det Juli 2007. Jag slet väl mest som en häst att sälja poolar och studsmattor. Men gick även på lite krogar och hängde i parker och sånt som man gör på sommaren. En gång efter att ha missat tunnelbanan från Vårberg efter en efterfest hos Joanna så var jag och Bella i slussen vid 6 på morgonen, då tappade jag min mobil för det 20 meters stupet, den klarade sig mirakulöst. Jag hade också precis tagit studenten, hade en liten kris. Varje kväll satt jag på tradera och ebay och stylesearch och allt möjligt för att se om någon sålde de kläder som blev snodda på Peace & love i Juni.

För 5 månader sedan
bodde jag i Hökmossen tillsammans med Linda. Jag bloggade mest och levde livet måste jag säga. Vi hade precis registrerat MXTP Group och jobbade som dårar med tidningen (som vi fortfarande gör).

Om 3år är MXTP Group självförsörjande. Jag har sagt upp mig från mitt jobb och jobbar heltid på Mixtaped.

Om 10 år är jag rik, bor på söder med man och två barn. Jag är respekterad, umgås och festar med de flottaste. Jag hjälper unga till bättre självförtroende, självkänsla och egenvärde.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0