TACK!


Det var skönt att få ut allti det förra inlägget. Jag skiter i fall några av er tycker att jag gnällde för mycket, för jag vet att det var äkta och jag kände att ni behövde en förklaring. Jag tänker på bloggen varenda sekund och det är så mycket idéer och amibitioner jag har med allt. Och jag skulle kunna posta 10 innehållsrika och intressanta inlägg varje dag, så mycket information tar jag in. Så mycket kreativitet blir jag inspirerad av h e l a t i d e n.

Men som jag och Viktoria Tomic snackade om, det är inte bara att lägga upp en bild och skriva 1-2 rader (eller inget alls). Utan oftast när jag vill säga nått så vill jag säga nått. Och det tar tid, kolla upp fakta, research. Det tar så otroligt mycket tid att få det perfekt. Perfekt bild, perfekt fakta, perfekta stavningar. Men det finns också mycket som är så enkelt och det är det som stör mig. Att jag inte kan posta något enkelt. Men där spökar min prestationsångest också.

Jag har nyss följt Top Model varje dag på trean. Season 5 gick i prepris sådär 10 på morgonen och även fast jag avskyr Melrose så kan jag se mig själv i henne. Hon försöker och vill så mycket att hon blir helt plastig och stel. Eller mäktig som belgisk choklad. Man mår lite illa liksom.

Denna blogg kanske behöver några lätta fräscha inlägg istället. För min och ert bästa.

Just nu sitter jag på jobbet och de är schyssta som bjuder på lunch. Ska strax iväg till centrumets catering café och se vad som bjuds. Jag känner mig mycket lättare och gladare idag även fast gråten trycks på underifrån i tårkanalerna, det typ värker. Men det är utsidan, på insidan känner jag mig stark. Mycket för att jag släppte allt igår men mycket också för att ni skriver så otroligt fina saker till mig. Ni ska bara veta hur grymt tacksam jag är och hur mycket det betyder för min återhämtning.

Det ger mig hopp om mänskligheten. Jag älskar Er.
Kommentarer
fine

we love you too! :)

2008-11-21 @ 13:49:47
URL: http://fine.webblogg.se/
Natali

Läste just dina två sista inlägg och förstår hur du känner men tycker det är så jävla synd. Vi lever i en värld där vi aldrig lär oss att uppskatta det vi har. Gräset ser alltid ut att vara grönare på andra sidan men det är det verkligen inte. Världen är skev och bloggar är ju bara bloggar. Lärser ju bara din och tomics, men jag tror inte kenza och domdär fjantarna lägger upp bilder på när som ser ut som skit eller skriver om en dag det inte hände någonting i deras -fantastiska- liv. Vi blir verkligen matade av bilder och information helatiden. Men ditt liv genom bloggen är ju exakt vad du framställer det som, det vet du ju själv. Och jag tror många vill upprätthålla bilden av sigsjälv som lyckade och vackra 24/7. Dom har ingen kontakt alls med sitt inre. Och som du säger handlar mycket om inställning. Men det kan vara svårt att orka gå mot vinden ibland. Det gäller att inte vika sig. Jag tror många andra har tur (och föräldrar med pengar) men du känns verkligen äkta. Du har någonting annat, du har nyckeln och du vet att du kan göra vad du vill. I belive in you :)

2008-11-21 @ 16:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0