Er besökare


Jag är inte den som vill stirra mig blind på besöksstatisiken, men det blir lätt så. På senaste tiden (när jag blivit mer aktiv, och gör bättre inlägg) så har statistiken stadigt ökat. Bara ett par fler besökare per dag, men det är ju alltid en början. För några dagar sen skaffade jag Google Analytics och det öppnar många dörrar för mig. För då vet jag exakt från vilken sida mina besökare blir vidarebefodrad ifrån. Eller vilka ord på Google ni har sökt på för att komma till den här bloggen. Jag kan även se vilka inlägg som är populärast. Samt genomsnittstiden ni tillbringar på varje sida. Smart va?

Här har vi några utdrag..

  • Ni spenderar i genomsnitt 3 minuter och 49 sekunder på förstasidan.
  • Vid varje besök så besöker ni i genomsnitt 1.74 sidor. Det betyder att 74% av er besökare klickar vidare här på bloggen.
  • Populäraste inlägget just nu är Stockholm är ingen askkopp - Till Patsy Darlings ära.
  • Populäraste kategorin är i ordningarna; Sno stilen, accessoarer & Ebay.
  • På tre dagar har jag haft 438 unika besök från Sverige.
  • Men även 6 från USA, 6 från Finland och 4 från Norge. Välkomna.
  • 38.38% av mina besökare är stamkunder.
  • Den längsta tid någon spenderat på min blogg de senaste tre dagar är 28 minuter.
  • 65.07% av mina besökare använder Internet Expolrer. Kan någon förklara varför?
  • 31.28% av mina besökare använder Mozilla Firefox. En ovanligt låg siffra?
  • 11.64% av mina besökare använder Apple. I love you!
  • Hela 78.97% av mina besökare kommer från ingen källa, det kan betyda att man har mig som bokmärke eller att man skriver in mitt bloggnamn direkt i adressfältet.
  • Populäraste sökordet på Google för att komma till min blogg är Hollywooddiet (HAHA!)
SÅ. Passar detta in på dig?
Kommentarer
mahoyo

har din på bloggkoll ;)

2008-09-18 @ 22:37:58
URL: http://www.mahoyo.com
help mee

vart klistrar man in den där koden som det står att man ska göra? när man skaffar sig Google Analytics menar jag! Tack :)

2008-09-19 @ 01:02:33
Fian

Precis innan </body> koden.. Det dröjer ett dygn innan du ser någon statistik..



Lycka till!

2008-09-19 @ 01:11:33
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Linda

Jag har din blogg under favoriter OFC xD

2008-09-19 @ 08:10:44
Anonym

ska man klistrar in koden på sin blogg eller ? och vart hittar man det där " precis innnan" body?

tack fin blogg du har

2009-10-29 @ 00:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0