Rädda Hultsfredsfestivalen!


Foto: Max Adolfsson, Rockfoto


Vi vet redan att Rockparty har bytt tid för 2009 års festival. Istället för att vara i mitten av Juni - så att det krockar med alla skolavslutningar och ev. Studentfiranden. Så kommer den 2009 att äga rum 8-11 Juli istället. Vilket jag tycker är en utmärkt idé (har dock inte kollat om det krockar med nått, men jag tror inte någon annan värd festival äger rum då). Vi vilket fall som helst så har det de senaste åren vart ganska känt att det inte gått så bra för Hultsfredsfestivalen. Vilket jag tycker är jättetråkigt eftersom det var min och många många andras första festivalupplevelse. Jag har inte vart där de senaste 3 åren pågrund av för dåliga bandbokningar.

Nu som i år vill dem att vi, publiken, ska önska band. Jag vill att alla mina läsare går in och önskar. Gud, jag vill att det ska bli en bra festival nästa år. Jag har saknat Hultsfred. Ps. Det lottas ut gratis biljetter till dem som deltar.

(Ps2. Jag önskade M.I.A som utl. headline, Spinnerette som utl. medelstort band. Håkan Hellström som sv. headline och Sophia Somajo som sv. medelstor artist.)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0