The best leather is vintage leather


Är den inte tjusig? Tyvärr har jag inte råd. Om den så skulle kosta 0.01 dollar så skulle jag inte köpa den. Jag har verkligen noll, om inte minus i plånboken. Jag borde vinna på lotto eller liknande.

Men vet ni? Det var någon som frågade mig förut. Jag är ju mån om miljön, men samtidigt köper jag tusentals grejer på Ebay som fraktas hit och dit. Dessutom behöver men inte 300 örhängen, 40 klackskor, 15 klänningar, 15 jeans, 15 skärp osv sov. Min garderob är hemsk. Den är så proppfull att jag mår illa. Vad är jag för monster?

Det jobbiga är att jag har ju rensat den. Och jag använder verkligen precis allt. Kanske jag ska tänka 1, 2, 3 gånger innan jag utmanar miljön och köper fler plagg? Jag tror det blir svårt, grymt svårt. Tyvärr är detta min största belast tror jag, men jag hoppas min miljöförstöring kompenseras med att jag tänker på hur mycket vatten/el jag använder. Att jag inte skräpar ner, att jag åker kommunalt och går till jobbet. Att jag inspirerar andra att förändra småsaker i sina liv och så vidare.

Nu blev detta inlägg ett helt annat än vad det var tänkt. Men jag behövde be om ursäkt för min konsumtionshets då jag precis snackat om Al Gore.

Sen har jag en skev tanke att vinatge leather är mycket bättre än nytt läder. Dock slaktas ju kossan för köttets skull och lädern tas om hand i efterhand. Men att recycle fashion är väl ändå bättre än nyproducerat. Eller?

Kommentarer
Linda

Visst är det bättre att återanväda fashion ;D Plus att man kan ju hitta så mycket billigt snyggt. :D

2008-09-16 @ 09:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0