Vintagemässa Bakåt:Framåt



Jag tänkte påminna er om helgens stora Vintage mässa i Stockholm. Men min kära Patsy hann såklart före, men det hindrar mig inte från att också göra det ;)

Bakåt:Framåt är en mässa som vill samla alla vintageintresserade människor under ett tak. Både kunder och privata utställare. Men framför allt presenterar drygt 40 vintagebutiker från hela Sverige sina plagg och koncept. Både mindre butiker och stora kedjor. Ett perfekt tillfälle att hitta en ny favoritbutik som egentligen ligger på ett undangömt smultronställe.

Mässan öppnar imorgon kl 12:00 och pågår till Lördag kl. 18:00.
T-bana: Fridhemsplan, se vägbeskrivning på hemsidan.
Inträdet är 50 kronor.

Bland annat ställer 118 Second Läder ut. Min absoluta favoritbutik var det gäller läder. Skinnjackor, kjolar, boots, skärp etc. Jag tycker generellt att detta är ett mycket bra initiativ då jag är ett stort fan av vintage, men handlar mest på internet. Eftersom jag inte bor i Stockholm City så är denna mässa perfekt då allt är samlat på ett och samma ställe och man kommer nog hitta både 1, 2 och 3 fynd.

Ett minus är att Beyond Retro inte verkar ställa upp att hyra in en plats till mässan. Kasst av dem.
Kommentarer
Viktoria Tomic

Ja visst är det, det var tydligen så på alla "the"-band haha.. fattar inte riktigt grejen :P

2008-09-25 @ 22:53:33
URL: http://www.viktoriatomic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0