Fian åker och gör BERLIN osäkert


Ja, då skall jag om 2,5 timme sätta mig på sista nattbussen in till stan, precis som när jag åkte till rom. Ibland är SL så otajmade, det bästa är ju att bussen här ute från skitvärmdö går ända till Sergels Torg. Jag har aldrig åkt den rutten förut haha ska bli kul. Halvälska nattbuss.

Sedan blir det att ta vilken flygbuss som helst som jag behagar. Absolut senast den 4:10 (haha uppe hela natten). För att sedan lyfta från Schweden kl 6:30. Landar på tysk mark vid 8 någon gång. Helt jävla underbart. Jag har mega resfeber nu och det känns mycket bättre i kroppen än på mycket mycket länge. Fick prata lite med min chef idag om allt och hon kan ju vara den mest underbaraste människan när hon har sina stunder. Sedan kommer jag ju få träffa Martina och vi kan ju prata om saker som hänt liksom. Så det känns verkligen som om denna resa är rätt i tiden nu i alla fall.

Jag har nu packat allt, betalat alla räkningar och kirrat alla biljetter till allt. Känns suveränt att vara i någorlunda god tid. Jag brukar ju jäkta in vid minuter innan avgång och räkningar brukar jag betala runt den 10:e varje månad haha. Så nu känns det verkligen najs.

Fattig är jag dock, har 1000 pix på kontot nu, 20 euro kontant men dock 1500 spänn på ingång. Sedan när jag kommer hem så ska jag kirra CSN papper och sånt så jag får nästan 12000. Men lite av det skall gå till mami och så. Ahhh jag bara ältar här på bloggen, 2500 spänn fickpengar på tre dar känns ju lite överdrivet. Men jag har aldrig gjort en sån här kort resa så jag vet inte. Jag klarade mig med 3000 i rom på en vecka så. Men å andra sidan har dem mer shopping i berlin(?).

Allt känns just nu väldigt strukturerat. Men ändå känns den här resan asflummig. Jag har inte ens någon aning om ifall jag kommer bo i östberlin eller västberlin. Eller vart Spinnerette ska spela. Åhhh, Spinnerette som jag kommer se om typ 20 timmar, det är inte klokt. Ni som har hänt med länge vet att jag har totalspammat om dem.

Väskan är som sagt packad, jag har endast med mig handbagage. Väger säkert över 10 kg. Seriöst jag har inte med mig så mycket, men massor av olika kläder, det ska ju tydligen vara 31 grader i Berlin imorgon, inte klokt. Helt sjukt najs om så är fallet. Gud vad jag kommer känna mig lycklig i solen, billig iskall tysköl i handen och köa till Brody Dalles spelning. Jag hoppas ni fattar vad stort detta är, jag gör det knappt.

Well, well. Antar att jag har lite till att göra trots allt. Skriva ut kartor!
Kommentarer
Camilla

Åh ja jag kommer så gärna och hälsar på :D hoppas du får en toppen resa också!



förövrigt så har jag inte kunnat handla något från er webshop då jag fått en väldigt kass lön denna månad :( så det blir inte av förens vid nästa lön!

2009-09-01 @ 11:13:20
URL: http://beatdriven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0