10 December




Hellå på er! Har legat i badkaret nästan hela förmiddagen och kollat på nobels fredprisutdelning live på min macbook pro. Det hackade hela tiden, skitstörigt. Men det är nått med det här som jag inte kan ta på, det är intressant. Det är något högre politiskt som jag inte förstår, ett maktspel som jag inte ska uttala mig om. Men jag måste säga att det är pinsamt att man använder det här priset till något med en baktanke, än att bara hedra någon. Jag säger varken att Obama är värdig vinnare eller inte, för jag har ingen inblick i vad han verkligen gör för politiska förändringar just nu. Så allt det här känns väldigt wierd.

För att gå till något mer glasklart. Jag har klagat i bloggen i två år. Jag har inte vart på en festival på två år, en sån där riktigt snuskig, kiss och bajs festival. Där allt luktar skit och man är lerig över hela kroppen. Jag råkar ju älska det. De senaste åren har jag bara gått på Way Out West, Where the Action is och Popaganda...

Men nästa år ska jag gå på alla, målet är Arvika, Hultsfred, SRF och Peace and Love... Lite beroende på vart alla vänner åker och så, men nu har jag alltså redan köpt en Arvikafestivalen biljett för de är nedsatta ordentligt just nu. Man kommer ju alltid kunna sälja dem senare ändå och gå +-0... Jag är helt övertygad om att jag kan få presspass på de flesta festivaler också i och med Mixtaped Magazine, det brukar inte bli några problem, och då måste jag ändå göra mig av med biljetten. Men det känns skönt att ha en garanti nu, en billig sådan också. En veckas fest för drygt 800 kronor, en semester för 800 kronor, ett minne för livet för 800 kronor.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0