Tycker vi inte att Grammis 09 var ett fiasko?



Inga utförligare kommentarer hah, sitter och kollar på nyhetsmorgon på ettan och de diskuterar Grammisen. Jag sneglade lite på vinnarna igår och vart inte driekt hänförd. Kritikern på nyhetsmorgon tycker att Veronica Maggio blivit bestulen på sina garmmisar. Veronica var tydligen nominerad till flest grammisar men vann inte en enda. Haha vilken katastrof för henne. Kritikern på nyhetsmorgon säger "Det är varken juryn eller Svenska folket som har förstått hennes storhet".... Vad är det man ska förstå? En platt tråkig blondin med fjortiskläder, tråkiga svenska beats, tråkiga svenska texter. Dessutom har hon nog blivit begåvad med värlshistoriens mest irriterande gnällröst. Jag säger tvärtom, låt Veronica Maggio gå i pension.

Även fast hon inte gick hem med något pris så vart inte oddsen bättre, tycker inte att någon vinnare var rätt. :S Liksom, som folket röstade fram årets låt. EMD - Jenny let me love you, What the hell?

De manliga och kvinnliga pristagarna Håkan Hellström och Anna Ternheim är obviously typ värdiga. Men Robyn, liveakt? Har hon ens spelat i Sverige i år? Varför inte Håkan Hellström eller The Hellacopters nu när dem lagt ner liksom, det lär ju vart grymma sista spelningar. Enda gången jag har haft chans att se dem var på Where the Action is och då jobbade jag för fullt.

Eller Kleerup hyllas som fan haha, han är bara skabbig. Årets HipHop, Afasi och Filthy haha skämtar dem? Visst de har kämpat underground skitlänge och visst det är feta kombon med en beatmaker och en rappare. Men vad har dem gett oss i år? En legovideo.
Kommentarer
Soulie

så ska det se ut, fick in den snygga bilden nu (: http://assuefacente.blogspot.com/2009/01/mixedtape-magazine.html

hur gör man för att synas till höger o bli crew :D

2009-01-08 @ 12:12:39
URL: http://www.asssuefacente.blogspot.com
SOFIA

HAHAHA asså gud vad jag skrattade mig igenom detta inlägg asså. jag tror jag håller med dig till minst 100 %!

2009-01-08 @ 13:52:06
URL: http://juniversum.blogg.se/
Nennee

Nu slutar du gnälla =)



Afasi och Filthy har gett oss årets fetaste hiphopalbum, nuff said.



Och Veronica Maggio utan grammis är snudd på skandal, hon är underbar och faktiskt en av dom få som jag lyssnar på utanför hiphop.

2009-01-08 @ 14:45:59
URL: http://nusses.blogg.se/
Nennee

Jag har försökt lyssna på dom donnorna, men har inte fastnat riktigt.



Det där med lazee, hans platta är alldeles för mycket tugggummi, men vad kan man förvänta sig när han är uppbackad av SONY BMG. Han har några låtar som fungerar, tex Heartless, men annars är det en ganska fattig platta för min smak.

2009-01-08 @ 15:06:35
URL: http://nusses.blogg.se/
Catarina

Du har så rätt! Men blev i alla fall nöjd över att In Flames vann bästa hårdrock, och jäklar vad kul att de visade deras framträdande i tvrutan :D

2009-01-08 @ 22:56:06
Miss X Jung

grammis var skrattretande... Robyn var på arvika, hon var värdelös. Och E.M.D, snälla nominera riktig musik istället. >_<

2009-01-10 @ 17:48:12
URL: http://asianhit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0