Vardagsbetraktelser...


I brist på annat att skriva om så kan jag ju bara skriva nått för att skriva nått. Har ju många tankar i huvet och typ en gång i kvarten så tänker jag "haha det ska jag blogga om". Men på senare dar så har det aldrig inträffat. När jag kommer hem är jag död. Då vill jag bara se Scrubs eller Paradise Hotel eller vad det är, och sen sova.

Men nu finns ju Twitter, och när ett sånt där typiskt bloggtillfälle dyker upp, som när bussen är sen och man bara vill klaga någonstans. Eller när man ser en affisch på stan med någon artist som man väldigt gärna vill se. Då halar man upp mobilen och smsar Twitter. Om ni vill följa mig där (har ett Mixtaped Magazine konto tillsammans med Bella sedan en längre tid tillbaka) så kan ni göra det här, är osäker på om man kan lägga det till sin BlogLovin' men det tror jag. Där är jag någelunda aktiv i alla fall, om ni vill stalka mig så får ni iaf ofta reda på vart jag befinner mig hahaha.

Om ni inte ids göra det så finns jag ju kvar här, och en sånt där typiskt Posta-på-Twitter-problem kan jag ju dra till med här istället då jag har tillgång till internet. Jag kan tycka att jag är ganska bra på att organisera mina vardagliga grejer, mobil, busskort, kontokort, handfree, nycklar. Ja allt sånt man behöver ha med sig när man åker hemifrån. Jag har allt i fickorna, och jag märker direkt om det är nått som saknas, för då är den fickan tom. Men nu har jag kommit till det stadiet att fickorna inte räcker till, eller det är för varmt ute för att ha med sig någon jacka/tjocktröja. Och då har jag ingen vettig eller snygg väska. Jag vill vara en sån där girlygirl som alltid bär med sig sin 15 ton tunga väska var hon än går, utan att hon behöver det. Det är inga viktiga grejer i den heller, bara såna där bra-att-ha grejer, topps, smink, ett paraply, lite godis ja gud vet vad... Inte ens jag har någon aning om varför vissa brudars väskor väger lika mycket som min dataväska. I vilket fall som helst så måste jag ändra min mentalitet från ficktjejen till väsktjejen. Jag måste nämligen börja ta med mig saker vart jag än går, anteckningsböcker, en kamera men vad jag saknar mest nu är en nutrilettbar eller en gainomax eller nått proteinigt som får min mage att sluta skrika.

Jag borde ta med mig måltidsersättningar mellan måltiderna då jag ofta inte känner hungern tills jag är panikhungrig och då kan jag typ inte göra någonting. En väska skulle få mig att ta med mig allt annat tjaffs som man tycker att man saknar när man går på stan. Är du ficktjej eller väsktjej... Eller kanske nått annat?
Kommentarer
LIA

HAHA !! ja vet PRECIS va du menar.. har alltid vart en ficktjej o proppat ner saker i fickorna o försökt ta med så lite saker som möjligt, knöglat ner pengar i busskortet osv... men det är nu på senare dar jag upptäckt och accepterat väskan o va bra den är!



2009-07-30 @ 20:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0