19 Maj


Idag jobbade vi med personlig utveckling i skolan, det gav mig inte så mycket som jag skulle vilja. Men samtidigt är det ju alltid positivt att dra upp ämnen och coacha varann även fast det är det vi gör hela tiden. Jag började tänka väligt mycket i de banorna de senaste 18 månaderna sedan Josie introducerade mig för The Secret. Nu på senaste tiden har jag verkligen märkt vilka i min omgivning som är villig att utveckla och lära känna sig själva, och dom som är nöjda med situationen som den är. För mig så kommer jag alltid vilja utvecklas till det bättre och jag vet om mina svagheter bättre nu och kan kontrollera dem mer. Det är farligt att nöja sig.

Jag tror att det är en av mina calls i livet. Om man ser på mitt tidigare inlägg då jag kände att det finns inget call. Men mitt call är nog att alltid utvecklas och hjälpa andra att utvecklas. Det är det som känns lite surt, att när jag är nere i skiten då känns det som väldigt få i min omgivning vill plocka upp mig och borsta av mig och hjälpa mig. Jämfört med vad jag är villig med andra. Jag blir mörkrädd när jag tänker på vad vissa människor har gjort och agerat mot mig det senaste året. Det försämrar verkligen det lilla förtroendet för mänskligheten som jag har kvar. Ända sedan jag var liten så har jag tänkt i banorna att människan är en elak och hemsk varelse. Det är delvis sant, men det finns ju dem (som jag) som ser det problemet och vill ändra på det. Men det finns så många där ute som kommer dö med samvetet att de bara vart en börda för mänsklighetens och jordens framtid. Tänk på det!

Älska din nästa. Ta vara på personerna i din omgivning. Tänk om någon dör imorgon, har du hunnit säga att du älskar dem?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0