4 Maj


Det har vart en helt fruktansvärd dag på jobbet idag, inte alls vad jag behöver. Jag behöver inte fler problem, eller rättaresagt bekymmer. Går inte in på det mer, men attityden uppifrån känns så himla kass nu jag pallar verkligen inte. Det jobbigaste är ju att jag älskar mitt jobb och de jag arbetar med, och jag vill verkligen inte byta jobb. Men när det kommer såna här perioder så är det ohållbart. Jag orkar inte chefer som har järnhanden på mig, för jag vet att jag alltid gör det som är bäst för butiken och jag bjuder så himla mycket på mig att de inte behöver vara så himla stänga. Jag arbetar definitivt sämre när jag kommer till jobbet och känner att jag inte vill jobba. Och min lojalitet sjunker till botten om jag får misstankar riktade mot mig som absolut inte är motiverade, då blir det nästan motsatt effekt då jag undermedvetet tänker att det spelar fan ingen roll vad jag gör positivt/negativt för det kommer ändå alltid ut på ett sätt.

Det var samma sak med lärarna, tillslut så började man ju skita i saker för man fick ändå alltid skit för småsaker i slutändan. Om man gjort allt utom en tiny tiny liten grej. Och man får skit för den lilla saken istället för uppmuntran för allt annat man gjort. Jag kommer vara en chef som verkligen kommer uppmundra de positiva delarna på så sätt öka lojaliteten hos medarbetarna. Så om de gör nått fel så får dem dålig magkänsla och känner sig skamsna och kommer förmodligen gottgöra det automatiskt. Om jag märker deras snedsteg eller inte.

Wow vilken text. Ja. Jag tror alla känner igen sig. Det jag lär mig på arbetsmarknaden och som jag lärde mig i skolan kommer jag även att ta med mig när jag uppfostrar mina barn då jag verkligen tror att det är viktigt att inte låta allt negativt ta överhanden. Även fast jag får en liten skitunge som bara gör en massa hyss hela tiden så ska man ignorera det, låta ungen känna sig riktigt dum. Att skälla och hålla på gör ingen glad och det förstör verkligen hela stämningen och gemenskapen.

Just nu denna stund sitter jag och försöker få ihop 1 och 1. Det var ju deklarationsdags ikväll och mja, jag har väl inte väntat i sista stund direkt. Men jag lämnar in den i sista stund. Det är verkligen svårt att försöka få ihop ett årsbokslut helt på egen hand och man måste verkligen hålla isär en hel del grejer. Vi har hela 4 olika blanketter att fylla i och lämna in och vissa är ör 2009 och vissa 2008. Så jävla rörigt, jag hatar det. Sen har det dragits mystiska summor pengar från vårt företagskonto och vår jävla LG netbook har inte kommit ännu. Och alla dessa småsaker drar verkligen ner mig i skiten. Jag orkar inte behöva ta ledigt och behöva sitta och ringa runt 10 000 pers för att någon annan hela tiden gör något fel.

Dessutom har jag redovisning i skolan imorgon och jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag har allt material men jag har inte renskrivit/ repeterat inför det muntliga. Dessutom har inte min mentor godkänt det. Så det känns skitflummigt. Jag vet inte om jag kommer fixa det. Det är så jäkla mycket som händer, precis som innan tidningen släpptes förra året, det tog mig 3 månader att ta igen och jag vill verkligen inte gå in i väggen igen, jag har inte tid med det. Jag kommer inte fixa att klättra upp en gång till.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0