12 November


Sitter och lyssnar på Alexander Fairshore, gillar inte sån här musik i vanliga fall, eller jo, jag är kanske en sucker för radiohits. Men jag träffar Alex lite då och då, eftersom vi bor i samma område. Ni vet ju själv att det påverkar en, jag tycker i alla fall att Alex är totalgrym, haha kommer ihåg när man rände på ungdomsgårdar för att se på konserter. Ja, kulturella lilla Värmdö här har många växt upp tillsammans.

Men det var inte det jag skulle säga. Jag väcktes av ett samtal från ett byggföretag som ska bygga bostadsrätter i gamla Ericsson byggnaden i Telefonplan, om jag har förstått det rätt. En etta på 30-40 kvm kommer kosta mer eller mindre än 1 500 000. Men inflyttning sker inte förän om två år och det känns som om mitt liv skulle vara så pass stabilt då så jag kan betala ett stort bostadslån. Jag vet folk som kan det med sina studiebidrag liksom. Jag får väl knega dag och natt eller nått.

Hon i telefonen var så himla trevlig i alla fall, de kan hjälpa en att få lån om man är konstnär, egen företagare eller studerande sådär. Telefonplan med konstfack och allt vad det heter är ju sådär lite flummigt som jag gillar det. Tänk er att få bestämma själv vilket materiell som skall användas i sin egen lägenhet? Tänk att bo i någonting nybyggt! Jag är så på hela grejen. Man får ju till och med en terrass, jag tycker priset är oslagbart och produktionen verkar så himla seriös och bra. Nu gäller det bara att övertala föräldrarna att hjälpa mig med handpenning eller liknande. Kanske måste ta ett lån med hög ränta till det sålänge. Åh tänk om jag flyttar dit! Wonderful!

Dessutom, dessutom! Så flyttar ju mina päron från Sthlm om ca 2-3 år så då måste jag ha flyttat från deras villa. Allt talar för att jag ska bo där, allt! Grejen också att jag aldrig bott i ett gamal hus i mer än 4 månader. Jag har bara bytt i nybyggen hela livet, gör att det känns tryggare att även flytta till ett nybygge :D

Kommentarer
VIKTORIA TOMIC.SE

Haha jag har helt gått miste om dem förut, nej inte nitbrillor de fick jag bara för mig att de kunde vara kul att göra, man har ju klistrat nitar på jackor och handskar och liknande så varför inte köra på glasögonen också ^^ Melody Ehsani har dock pysslat med ett par andra som ja tror att hon köpt på giant kqsqaaIkkK1qzn8pto1400.jpg" rel="nofollow">http://2.media.tumblr.com/tumblrkqsqaaIkkK1qzn8pto1400.jpg ... sen har hon gjort ett par åt rihanna som ja ej kan hitta bild på nu :/ dom du länka va ju sjukt najs! dyra bara :(



Åh johanna ritscher, hon och irika gjorde ett par skitfeta i guld me, men ja är osäker på om man ser något i dem haha… ja va och kollade claes ohlsson för ganska längesedan men då fanns de bara en massor med fula där… rusta har ja dock inte kikat på en, tack för tipset =)

2009-11-12 @ 13:43:31
URL: http://viktoriatoimc.se
VIKTORIA TOMIC.SE

Juste ja, jag tror jag vet vilka byggnader du syftar på, innan blogawards bodde jag och a på ett hotell vid telefonplan och då gick vi förbi ett nybygge som verkade bli hur fint som helst, jävla drömboende typ!

2009-11-12 @ 13:47:55
URL: http://viktoriatoimc.se
Sandra Marinoni

HAHAHAHHA! oooomg, jag har inte ens läst det där!

jag och en vän satt på msn och skickade massa barnprogram trailers till varandra igår! kul att jag skrivit i stort sett samma sak :O hahahaha!

2009-11-12 @ 14:27:04
URL: http://marinoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0