Materialist Javisst!


Jag är kanske ganska tragisk om jag säger det här men, jag är en materialist, har alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara. Det finns väl inget ord som heter materialist, det bör (jag vet ej) nog inte förknippas med materialism. I vilket fall så tror jag att ni förstår vad jag menar. Ni vet när man blir kär i prylar, om dem försvinner eller går sönder så blir man förkrossad. Jag har vart med om att människor försvinner ur mitt liv, jag har också vart med om att mina mest privata ägodelar försvunnit, en hel del kläder. Detta var 2007 på en festival, dum som jag är så tar jag med mig mina favoriter också. Jag har fortfarande inte riktigt kommit över det, jag grät!!!... I månader!

Nu kommer vi till ringar. Jag hade jämt ringar förr, speciellt en. En jag fick av mamma, som hon fått av mormor. En speciell i äkta Svenskt silver. En bekväm, stilren och enkel. Jag sov med den på, jag badade med den på jag knullade med den på. Haha. Den är borta, jag vet vart den är och jag kan inte få tag på den. För den är hemma hos en kille som jag nog aldrig kommer att prata med igen och jag blir så arg på mig själv. Jag skulle tvätta mina händer och så la jag den på handfatet. Inte kollade jag efter den när jag var hemma hos honom efter det heller, så jag får väl skylla mig själv. Jag är fortfarande helt förkrossad över detta för det skulle ju bli en släktklenod som jag skulle få ge min lilla blivande dotter Joy. Mamma vet inte ens om det här. :S

Ring 1 är den jag pratar om ovan, ring 2 är också helst spårlöst borta, men förmodligen i mitt hus någonstans. Så himla fin är den, underbar, går inte ens att fånga på bild.

I alla fall så fick jag för mig att kolla lite i vårt badrumsskåp när jag kom hem nu mitt i natten, jag ville hitta den stora ringen ni ser ovan, jag har alltid haft en feeling av att den gömmer sig i badrummet. Observera att jag var helt nykter när jag började riva ut sakerna kl 3 på natten haha.

Jag hittade inte just den ringen. Dock hittade jag en annan favorit som jag faktiskt också gråtit över. Den har vart borta i 3 år, den var en klar favorit! En dödskallering, dock från H&M men den är ju så läcker!.. Det jobbiga är ju att den legat i badrummet där det med jämna mellanrum är helt fuktigt. Så den har blivit bronsfärgad, luktar gamal metall och kommer förmodligen göra mitt finger grönt. Det suger asmycket, men det måste väl kanske gå att fixa med lite Chromespray och genomsklinligt nackellack? Eller? Har ni något tips?

Är mina läsare materialister? Vad är den värsta ägodel för er som har försvunnit?




Kommentarer
Camilla

Gud jag är också materialist.. om jag ser något som jag verkligen verkligen verkligen vill ha men inte har råd med så blir jag typ besatt haha.. tänker på plagget eller vad det nu kan vara hela tiden o tillslut hittar jag ett sätt att köpa det på :P



jag kan dock inte komma på något såhär på rak arm som jag blivit av med eller tappat bort.. mer än typ nycklar o sånt haha..

2009-11-07 @ 14:19:56
URL: http://beatdriven.blogg.se/
VIKTORIA TOMIC.SE

Jag är exakt likadan, som Camilla säger, ser jag något jag gillar kan jag bli som besatt av den grejen och slutar inte förrän den ligger i min/i mitt garderob/smyckesskrin/låda waeverer... jag trodde att jag tappat bort min l.a gear klocka för ett tag sedan och höll på att börja storlipa, sen hittade jag den i mina mjukisbyxor haha... den är typ allt jag är i en liten grej, jag älskar den som fan! Typ en av mina verkliga favoritgrejer... men kan inte riktigt komma på något jag tappat bort nu såhär på rak arm (peppa peppa, hoppas få slippa, inte mer än typ paraplyer.. hopas att de fortsätter på denhär vägen så jag slipper känna ont-i-hjärtat-saknad-sorg :P

2009-11-07 @ 17:33:34
URL: http://viktoriatomic.se
Sandra Marinoni

ååååh, sad stories :(

jag minns inget jag tappat bort nu på senare år, tror jag varit ganska lyckosam med just det (ta i trä). men jag minns att jag tappade bort ett bälte när jag var liten och gick på fritids. jag tog av mig bältet när vi lekte (varför har jag ingen aning om, hade det säkert som koppel eller nåt) och la det på marken där "jag skulle komma ihåg det" - sen började vi leka nåt annat och det var dags att gå hem. Sen kom jag på att jag glömt mitt bälte. Gooosh, papi blev inte glad. Kan fortfarande komma ihåg den hemska känslan "aaah-det-är-borta" :(

2009-11-08 @ 00:08:38
URL: http://marinoni.blogg.se/
N E T T

uscchh!!!



har tappat bort en jacka??????

jag minns att jag hade med den från p&l, och nu e den borta.. älskar/de verkligen den.. 100kr betala jag för den med. det gör ont :(

2009-11-09 @ 21:37:59
URL: http://annettek.blogg.se/
Sanna

Åh, det var min favvoring också, (när jag kunde ha den)..

Ge mig adressen till killen så hämtar jag den!

Trodde jag hade glömt min nya favvoring hos en kille i helgen.. gissa om jag blev glad när jag hittade den i fickan..

2009-11-10 @ 18:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0