För er som inte vet nått om mig:


1. Hur gammal är du om fem år?
Nästan 27, hualigen!


2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Bella, Frida & Ronja!


3. Vilken är den senaste filmen du sett?
Coco avant Chanel, jag kan erkänna att jag somnade. Haha. zzzZZzz


4. Vem ringde du senast?
Natali, hon är bäst att prata med innnan man ska sova<3 fast inte när hon avslutar samtalet så snabbt :(


5. Vem ringde dig senast?

Pappa! Han hämtade mig med bil efter vi var på Norrtälje marknad, lyx!


6. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Jag hade grov telefronskräck förut, men det har mattats av lite iom att vi startade företaget och man är så illa tvungen att prata med människor, mest okända människor. Nu kan jag prata med vem som helst, men det är fortfarande jobbigt, om jag pratar med kompisar är jag mest tyst haha. Så jag smsar nog mest, om det inte är någon jag ska träffa under dagen, då gillar jag att ringa och stämma av så båda är på det hela om vad som händer liksom. Sedan älskar jag och ringa och klaga på diverse saker hos diverse företag. SL är på speed dial, jag lär ju bli bitter gamal surkärring. Love it!


7. När såg du senast din mamma?
Minns ej? I förrgår? Vi har ganska olik dagsrythm.


8. Vilken är din favoritjulsång?
Bing Crosby med Mele Kalikimaka (Hawaiian Christmas)


9. Vilken är din favoritplats?

Typ en grön park, sommar, sol och en kall öl i handen. Inga tider och passa och inga bekymmer. Eller typ vilken semester som helst är ju en favoritplats. Eller varför inte på bussen? Där sover man ju alltid så bra. Det finns många.


10. Vilken plats föredrar du minst?
Kissosande hissar i hufvudstaden, en överfull krog, bilköer. Platser i övrigt är kanske svårt att ogilla, det är mest personer, situationer eller stämningar som kan får mig att inte föredra något.


11. Var tror du att du befinner dig om tio år?
USA eller något.


12. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag var inte så himla rädd vill jag minnas. Men jag minns att jag brukade drömma om den där svarta, håriga, äckliga saken i alfons som hade gula ögon(?) och massa fingrar(?). Var det ens alfons? Sen gillade jag inte den där stora sälen med mustach i pingu, eller morran i mumindalen.


13. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag läste igenom var Marty hade skrivit som svar till dessa frågor.


14. Hur stor är din säng?
Jag är nog den enda 21åringen med 90 säng :(:( så jävla ohett. Men det blir alltid bortamatch ;)


15. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar baby! Skulle inte klara mig annars.


16. Sover du med eller utan kläder på dig?
Typ alltid bara trosor.


17. Hur många kuddar har du i sängen?
2


18. Hur många landskap har du bott i?
Haha jag har bara bott på en liten ö i hela mitt liv


19. Vilka städer har du bott i?

Sthlm


20. Är du social?
Inte direkt alltså, men jag håller på att träna på att vara mer social.


21. Vilken är din favoritefterrätt?
Typ chokladmousse?


22. Tycker du om kinamat?
Inte så mycket. Bara friterade saker med sötsur sås. Men allt cocosmjölk tjaffs klarar jag inte av. Sen gillar jag inte stark mat. Eller jag gillar inte mat alls.


23. Tycker du om kaffe?
Ibland, men oftast. Fast jag är ju en sån där latte typ, och helst chai latte. Så jag borde säga nej.


24. Vad dricker du till frukost?
Juice om jag äter frukost. Och om vi har det hemma, annars inget alls. Vatten i bästa fall, fast vatten är vidrigt. (Visst låter jag som en underbar, positiv och härlig person? Hahaha)


25. Sover du på någon särskild sida?
Ja, på vänster sida helst, det är intill väggen hemma hos mig.


26. Kan du spela poker?
Jag tycker jag är väldigt bra på poker, men visst finns det flera olika? I familjen spelar vi med fem kort på handen. Den riktiga är ju typ när man bara har två kort på handen. Har spelat massor på nätet, fast utan insats då. Skitroligt.


27. Är du en beroendemänniska?

Beroende i att man blir lätt beroende? Det tycker jag verkligen inte, jag har bra pli på mig själv faktiskt.


28. Känner du nån som fyller år samma dag som dig?
Faktiskt inte, min födelsedag inträffar ju bara vart 4:e år så det är inte så vanligt.


29. Vill du ha barn?
Ja väldigt gärna, har typ fått nå mamma hormoner nu. Jättejobbigt mammasug har jag haft de senaste veckorna. Tror det är Stinalee som smittat av sig.


30. Kan du några andra språk än svenska?

Typ bara engelska, lite halvt. Gick på spanska i grundskolan min minns bara pyttelite. Ville typ begå självmord på varje lektion så tråkigt det var. Jag är inte en språkmänniska, jag är en estetmänniska.


31. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men mamma har kört in mig till sjukhuset i lite för snabb hastighet ett par gånger ;) *blink blink*


32. Föredrar du havet eller en bassäng?

Jag bor ju på en ö så, det är lite svårt att ogilla havet. Dock ogillar jag stranden där vi bor, typ Stockholms mest populära Grisslinge Havsbad.. Där en massa badjävlar kommer, det vill säga nollåttor som drar dit sina äckliga barn som bajsar i vattnet. Så denna sommar köpte vi faktiskt en pool. Men jag föredrar havet faktiskt, nånstans där man får vara i fred. På en båt kanske?


33. Vad spenderar du helst pengar på?
Klackskor, hämtmat.


34. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu peppar jag igenom alla The Hills säsonger på MTV.se, har aldrig lyckats följa det på TV innan. MTV är strikt förbjudet när mamma är hemma hahaha.


35. Vem är den roligaste människan du känner?
Denna måste jag hoppa över. Det gjorde ont att läsa, den roligaste människan jag känner är tyvärr död.


36. Vad har du för ringsignal?
Haha en skitstörig technoslinga som är jätte effektiv (man hör när det ringer från mils avstånd). Fick den av en tjej när vi köade till Justin Timberlake sommaren 2007 och har haft den sedan dess.


37. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Jag har sparat lite klänningar och min zebra pyjamas. Den har jag massa coola 80-tals leksaker kvar och min rosa Miami lowride<3


38. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En plastpåse från jobbet, annars finns det inget rött i mitt rum. Rött är den fulaste färgen efter senapsgul. Usch.


39. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Hahaha nej, jag har inget körkort ens.


40. Vilken var den senaste boken du läste?

Jag fick Så dumt! av mamma i julklapp förra året, jag har läst den till och från sedan dess och har typ kommit 2/3.

Kommentarer
Sandra

Haha säg inte så om åldern! Jag har precis fyllt 29 och har åldersnojja! Men jag tänker inte bli helt vuxen än ändå ;)

2009-10-08 @ 14:16:31
The Hills & The City

Love the hills=)

2009-10-09 @ 14:08:29
URL: http://hillsandcity.blogg.se/
Ellen

Jag är nog den enda 21-åringen som sover i en 80 säng! de du ;)

2009-10-09 @ 16:47:25
Maria

Då har man lite koll på dig då! perfekt för nya läsare :)



Boråsbloggarna

http://www.borasbloggarna.se

2009-10-10 @ 20:25:38
URL: http://www.borasbloggarna.se
ELLLA4

HAHA sälen med mustach i Pingu, jisses jag hatar den. Den är så elak mot pingu och stor och hårig och fattar inte vad den gör.

2009-10-18 @ 13:47:22
URL: http://lamorochlianer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0