Ostwald Helgason x ASOS.COM


Photobucket
Ett gamalt utkast som jag slänger iväg, tyvärr verkar allt slutsålt. Men jag ville ha dessa fina kläder bevarade i min blogg, så inspireras nu människor!

Cravings. Speciellt Leggingsen... Märket Ostwald Helgason bildades 2008 av Susanne Ostwald från Tyskland och Ingvar Helgason från Island. De träffades i London där de arbetade i samma design studio och började arbeta tillsammans. Efter att ha fått två mycket eftertraktade designstipendier av den Tyska regeringen så fick de chans att visa sin första kollektion på den Tyska ambassaden under Paris Fashion Week, 2008. Samma år visades även kollektionen på Berlin Fashion Week som en del av en presentation av unga talanger, juryn bestod bland annat av Henrik Vibskov.


Som ni vet vid det här laget så blir jag helt knäsvag av personer som skaffar sig ett slags design singatur, där man på direkten kan se vem designern är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0