26 April



Bild 1. Buraka Som Sistema på Tutti Frutti som jag inte berättat så mycket om, kanske dags för mig att göra ett samlingsinlägg om vinterns utkvällar och skryta om alla efterfester jag varit på, eller inte. Byxor Beyond Retro skor Shiekh Shoes Bild 2. Opiffad spontanfull tjej med -nya örhängen- inne på Bonden Bars underbara toalett (eller i alla fall väggen), på Mahoyos Base i torsdags. Örhängen och Ring kommer snart snart snart in på Mixtaped Shop. Linne Matthew Williamson för H&M förra våren, tracksuit Adidas från SNS.


Som vanligt när jag gör nått så blir det overkill, kolla bara ovan, jag skulle lägga till en bild för att piffa till inlägget, men så blev det som ett helt eget inlägg. Som vanligt får ni nöja er med tafatt uppdatering av bloggen, det är mycket just nu, så mycket att jag inte vet vad jag ska göra av mitt liv. Det är så stressigt ända fram till skolstarten, och efter det vill jag inte ens tänka på. Jag kommer inte ha en sommar alls, det ser ut som om den är fylld med jobb jobb jobb jobb, jag får dock skylla mig själv och jobba ikapp dessa arbetslösa månder jag haft bakom mig. Jag har alltså fått ett jobb på Gröna Lund, och de ringde idag och mitt arbetsområde är alltså Kassa. Jag måste be och få klaga lite över det, för det var inget av mina tre önskemål. Jag borde i och för sig inte klaga för ett jobb är ett jobb, och Gröna Lund är alltid Gröna Lund. Jag vet att jag kommer bli nöjd i alla fall, men det var en stunds besvikelse när dem sa det per telefon.

En annan panik grej var att jag ska jobba hela valborg, mellan 09:00-22:00, tretton (!!!) timmar med en paus mellan 13:00-14:30, helt insane!!! Men men, vad gör man inte? Min plan var ju att åka till Uppsala och parkhänga, kolla på Marina Gasolina med Maskinen och sedan på efterfest. Jag kunde kanske gjort det i alla fall om jag inte hade jobbat på lördagen också. Men nu blir det till att spara pengar istället och sedan tjäna dem. Jag har skulder att betala. Gröna Lund kommer bli som Lekit, mitt prio 1 i livet. Jag kommer leva för att jobba och jobba för att leva. Det är lite synd för jag vill hinna med mer med shoppen, vi gör ju major inköp snart och allt ska fotas, mätas och beskrivas och jag vet att förra våren när vi beställde allt som är på shoppen nu, så tog det flera veckor. Då vi sysslade med det på heltid. Nu kommer jag inte vara ledig alls i sommar så det kommer verkligen bli tufft att syssla med detta på nätterna typ :(
Kommentarer
fanny

Herregud, fattar ej hur folk orkar jobba så långa pass. Är det ens lagligt liksom.

2010-04-27 @ 10:25:00
URL: http://intefanny.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0