Dålig fantasi


Hej, jag är hemma i Malmö. Det är varmt som fan, jag dör!!! Annat än det har inte mycket förändrats, byggarbetet är klart på värnhem vilket är skönt för då kan man cykla com vanligt. Närmaste falafelstället har bytt ut sina skyltar, lite annat smått och gott har hänt under mina månader i Stockholm.

Det är Malmö festivalen nu, en festival som jag precis missade förra året. Axels tivoli är här, och som anhängare av Gröna Lund så känns inte det riktigt bra, därför håller jag mig på avstånd, alltså inte i närheten av Anna Lindhs Plats. Man vill ju inte ha en slungade vuxen man över sig. Efter det som hänt i Spanien med ett kringresande tivoli, och efter Axels tivolis bakgrund så kan jag inte för mitt liv förstå hur man vill åka deras attraktioner. Läskigt.

Ikväll spelar Maskinen två gånger i Malmö, till min stora förtret, nu om en timme på Stortorget och sedan ikväll på ett intimt spelställe som heter Klaffbron, där jag självklart har garanterad plats (det kommer bli packat).

Det är allt för mig denna gång mina vänner, jag har än inget internet hemma så ni får hålla ut!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0