Kom och "tatuera" dig hos fitt-Weekday




WOW! Vart ska jag börja? Jag har aldrig känt mig så sjukt misshandlad som kund tidigare. Idag den 12 Februari hade Weekday en kampanj där man fick tatuera sig gratis i butiken. En stor kampanj över hela Europa i bland annat Berlin, Hamburg och Cologne. Där var ett urval av motiv från flera tatuerare med kärlekstema som man fick välja emellan. Eftersom jag inte är dum i huvet och fattar att det inte är så många som kommer hinna tatuera sig så siktade vi på att vara där tidigt. Vår plan var att vara där en eller två timmar innan öppning, men vi var så himla sega på morgonen så vi kom dit en halvtimme efter öppning. Redan då var det en 10 st på en lista som de hade, typ kölista, det kändes kört. De tatuerade mellan 11-17 så det är inte så lång tid liksom.

Men vad jag märker är att där sitter de och tatuerar Weekdays personal. Vilket jag undrar då liksom, är det rättvist? Detta är ju en kampanj för deras kunder, och ingen liten sådan. Jag har inte vart med om en kampanj i denna kaliber som har blivit knullad av ett företags anställda. De kunde lika gärna ha en liten personalfest och bjuda in en tatuerare istället. Inte rikta sig mot kunder och sedan inte erbjuda dem en tatuering. FUSK. Sen vet jag att det inte bara var i butiken här i stan som detta skedde, det hände även i Stockholm och säkert på andra ställen. Weekday har som butik inte stått högt i kurs i mina ögon och nu sjönk det tyvärr till botten. USCH FY!

Jag hade verkligen sett fram emot detta, och jag får ju skylla mig själv att jag kom så sent. Jag skulle nog inte heller fått min tatuering vare sig de tatuerade den där personen i personalen eller inte. Men det såg inte fint ut, det var otroligt oprofisionellt. Det fanns ju andra på listan innan mig som blev utan sin tatuering pågrund av detta.

UPDATE 14:10 16/2-2011

Diskussion på Facebook:

Anonym 1

Oj!
Kan ju börja med att säga att jag tycker det är synd att du inte ser weekdays anställda som vanliga personer.
Hade jag jobbat på weekday och vart där innan vi öppnade hade jag självklart tagit chansen att vara först.
Jag menar det är ju exakt samma sak som när vi på mitt jobb släpper en sko, och jag kan få första tjing innan alla andra.
Självklart förstår jag frustrationen över att du hade sett fram emot att göra din tatuering.
Synd att vissa människor bara är så bittra, att de skyller på en hel kedja och personer som är anställda över en sån liten sak. Som egentligen inte ens har med affären att göra i sig..
February 12 at 6:37pm

Anonym 2
Det är inte alls samma sak, för nu handlar det om en engångschans mellan 11-17 och inte en första tjing på något material. Förlåt att jag lägger mig i men det du skrev var tillräckligt korkat för att jag ska steppa in. Brukade inte du och Sofia vara vänner? Verkar inte som det på sättet du skriver till henne. Låt oss säga att Weekdays har 8 anställda och 5 skriver upp sig på listan. 5 personer a 1+ timme betyder no tattoos for the public, vilket det var menat för. Ja, då gör man som Sofia gör, vilket är jävligt rätt, skyller på hela kedjan. Men sen är ju jag kanske lika bitter som Sofia, så det behöver du inte påpeka vilket du förmodligen hade gjort/tänkte göra efter att du läst det här. Haa! Nu fick du inte det!
February 12 at 6:44pm

Anonym 1
Det jag gör är att jag försöker tänka mig själv som anställd på weekday. Weekday är en kedja, anställda är vanliga personer som vem som hellst. De har fått reda på det evenemanget och gått dit för att ta chansen, som precis vem som hellst.
Kan ju börja med att fråga Fian: Jobbade någon av dom just den dagen?. Eller kände du bara igen dom?
Jag tycker det låter som att alla som ville fick bli tatuerade.

Vi är inte ovänner. Jag kanske tog i, menade inte rakt emot dig fian även om det kanske lät så. Men helt enkelt så tror jag att det bästa hade vart om du hade vart där innan butiken öppnades. Jag vet inte riktigt hur situationen såg ut (om det var massa annat folk som väntade) men läget kan ju ha vart så att det inte var några folk där vid öppning de och anställda tog tillfället..
February 12 at 6:59pm

Anonym 1
dessutom kan jag påpeka att vi släpper skor som är en engångschans på också haha.
February 12 at 7:07pm

Sofia Fian Johansson
Well, jag är på fest nu och är inte så sugen på att ge utförande förklaring på mitt inlägg... Jag tar lite illa upp på vad du säger Anonym 1, men förstår att du inte var i min situtation - och jag förstår vad du menar. Men förstår att du inte menar illa.

1. Jag är inte bitter, jag reagerar, som du nog märkt så har jag börjat blogga och vill dela med mig och för mig var detta oprofessionellt. Att jag använder håra ord som misshandlad och knulla är för att jag vill krydda till det.

2. Om man är anställd så är man inte en människa i mängden på det företaget, om Gröna Lund skulle göra en stor kampanj eller tävling i något så skulle inte jag delta. Det är för att man vill kunden det bästa. Kunden betalar din lön.

3. Det var bara en i personalen här i Malmö som fick en tatuering, vad jag märke. Sen kan det ha vart fler efter jag gick. Sen var det en i STHLM vad jag har sett på bild, det kan ha vart innan öppning, vilket dock är föga troligt. Varför jag ger mig på hela företaget är för att det skedde i två städer och därför säkert i fler än det. Och som sagt det är inte okej att personalen utnyttjar erbjudandet som är meningen för kunderna. Denna förmån kan de säkert förhandla sig till, till personalen om det skulle vara så att de är intresserade

Lite kort om varför jag tar så "illa" upp är att de gjorde en jävligt stor kampanj om hela grejen, och sen visade det sig att det inte var 100% dedikerat till deras kunder. Icke 100% okej.

Jag säger som Anonym 2, detta handlar inte om materiella ting (Jag är inte sneaker freak men jag tycker att det är lite fel att ni får ta del av kollektioner innan alla andra) på seriösa företag som H&M. så är det så att speciella kollektioner får man köpa utanför arbetstid. Alltså inte "tjinga" innan öppning eller under arbetstid. Dessutom när det händer event på andra seriösa företag, så som tävlingar på Läkerol, ICA, Coca Cola... Ja alla andra företag som helthet så står det finstilt att "Anställda och deras familj får inte medverka i tävlingen" i tävlingsregler/evenemang.

Okej nu vet jag inte om det jag skrivit är läsbart, men jag tror ni fattar min mening. Jag hoppas att Anonym 1 inte tagit illa upp vad jag skrivit, det är SNS företagskultur, och det är okej det är inte så stort företag jada jada... Det kanske inte Weekday är heller, men det är i alla fall världsomfattande om man säger så.

Och sista punkten, om man inte säger ifrån så händer ingenting. Tänk på Egypen och Mubarak.
Anonym 1
Kommentarer
lovelyliller: trening ,mat og morro.

:/ buuu!

2011-02-12 @ 18:15:32
URL: http://lovelyliller.com/
N

Wow! Kontakta media!

2011-02-12 @ 18:38:15
Mink

Jag var där till 11:00 och då stog fem av dom i personalen i kö före.

Fick en tid 14,tycker det var ruttet att dom tog tid som kunde gått tilll kunder.

Bajsstyle.

2011-02-15 @ 13:36:58
URL: http://marionetta.blogg.se/
Lina

Håller helt med dig! Och det är ju ingen ovanlighet att personalen inte får vara med på kampanjer för kunder. Fult gjort.

2011-02-16 @ 16:46:29
Annika Östergren

Vad trevlig din blogg verkar vara! kommer verkligen att läsa dina poster igen! (: Hoppas du har en rolig vardag =)

2011-02-22 @ 16:38:05
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0