1 Februari



Så här såg jag ut i helgen, min hårfärg är alltså LILA.

Howdy how! Skrivkramp idag också, sitter med miljarder flikar uppe och börjar på 30 olika inlägg samtidigt. Helt oorganiserad och okoncentrerad. Att jag gör detta istället för att skissa på layouter i skolarbete är inte heller något positivt. Att sitta och försöka skriva nått vettigt i flera timmar än att göra viktiga saker i verkliga livet går inte ihop riktigt. Haha skrattretande. Men jag behöver väl kanske det, flumma runt lite. Läsa ikapp en massa bloggar, kolla upp alla gamla favorit designers, kolla ifall ens favorit artister kommer förbi snart. Osv, osv.

Jag säger bara, snart, snart får ni veta vart i världen jag befinner mig och vad det är jag pluggar. Fast det vet jag inte själv riktigt, haha så flummig utbildning.


Detta har jag på mig idag, riktig 90-tals kicker, med buffalos nöttröja och riktigt riktigt fulsnygga leggings. Med håret på det dessutom!
Over size nättröja - Monki på rea för några år sedan
Leggings - Gina Tricot mellandagsrean 100 pix
Original '97 Buffalo Shoes - Sko Uno

Det här med Buffalos tjejer, varför det går att köpa helt sprillans nya Buffalos i kartong (original) är för att de reades aldrig ut. Man fick inga Buffalos för halva priset i någon liten skitbutik 2004 liksom. De hundratals (tusentals?) Buffalos som mot förmodan aldrig blev sålda under den stora eran såldes fortfarande till fullpris för dem som var villig och betala. Kanske för att vissa butiker köpte in alla de kvarvarande på marknaden för att skapa denna Deadstock, som det så fint heter när något är sparat i lager i decennier. Det är lite de som skapar kultstämpeln också.

Hos vissa människor, såna som mig tillexempel, så gick aldrig bäst före datumet ut på dessa. Jag har haft Buffalo tidigare men inte i rätt storlek. 2003-2004 hasade jag runt i ett par svarta/neonrosa 39:or som jag köpt för 600 på tradera, jag såg verkligen ut som en clown. Jag har alltid vetat att där finns massor i min storlek på Sko Uno, det fanns många fler förr i tiden. Men det är inte förns nu jag unnat mig att köpa ett par, de är de särklass dyraste skorna jag köpt för de kostar fortfarande 1499 kr. Men ja nu vet nu, Sko Uno nexta!

Förresten så fanns där sjukt många Converse i alla dess former förr i tiden, alla färger, alla mönster, helt galet. Känns som om butiken verkligen inte fått någon påfyllning.
Kommentarer
Frida

Tror jag ska förbi där idag och titta, sjukt sugen! Finns det inga billigare på Sko Uno dock? :/ Du har inte lust att sälja dina 39or om de är i ok skick? ;)

2011-08-01 @ 14:12:11
URL: http://irving.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0