Godmorgon världen


Jag har drömt mardrömmar hela natten typ, oroligt har jag sovit i alla fall, så nu är jag jättetrött. På morgonen såg jag en kommentar från Millis, tyvärr hade hon ingen mailadress så jag tänkte svara i ett inlägg istället.

Kommentaren:
"Vilket område är det som du anser vara "finare" med hyresrätter i? :S"

Det är så typiskt att kommentarer som man får tvångskänslor att svara på, inte har några som helst kontaktuppgifter, man vill ju kunna förklara sig om läsare uppfattat mig annorlunda än vad jag vill, för det var inte meningen att lta snorkig. Man kan ju vara anonym i alla fall, skapa en hotmail du har till de kommentarer du inte kan st för. Nu vet jag ju inte om Millis kan stå för detta eller inte, men det spelar ingen roll, här är mitt svar:

Jag har bott på Värmdö hela mitt liv, jag har bott i lägenhet i lugnet, radhus i Ösbydalen och nu sedan 15 år tillbaka bor jag i en villa i Mörtnäs. En av Värmdös mest fina områden, för Värmdö kan ha fler fina områden eller hur? När vi flyttade hit så var vi ensamma, alla grannar var säsongsboende. Så jag är verkligen ingen snobb eller bitch för att jag vill flytta till ett fint ställe när jag flyttar hemifrån. Mitt uttalande baserar på fakta. Hästhagen är enligt Värmdöbostäder en av de svåraste områdena att få en hyresrätt på. Dessutom hade jag inte tänkt flytta till något annat än en hyresrätt som första boende. Men självklart finns det många fina områden, men det finns också riktiga -ursäkta mig- skitställen. En av dem har min allra bästa kompis bott i, och hennes lägenhet brann ner för att ett fyllo rökte i sängen kl 12 på förmiddagen. Det är inte ett område jag vill bo i, därför har jag väntat extra i över 1,5 år för att få chansen att flytta in i ett "finare" område. Ett ord som dessutom är subjektivt, det är min åsikt. Men jag hoppas du förstår mer vad jag menar nu.


Det går inte att förklara bättre, men branden har en stor faktor, men även att jag faktiskt enkelt vill ha närmare till bussförbindelse och snt eftersom jag nu i villaomrdet måste gå i 10 min till bussen. Nu ska vi ut och jaga en julgran!
Kommentarer
rebbie

Förstår vad du menar. Jag har också bott på Värmdö hela mitt liv (förutom mina två första månader på Lidingö). Och man ska inte skämmas för att säga att det finns riktiga skitställen (som t ex stället där din kompis bodde, vet vart du menar, min brorsa bor där nu. Och ett ställe som ligger, well, Hemmestahöjden. Let´s say it out loud) Det är ju sant. Det är skitställen. Förnekar man det så har man inte alla hästar inne.

2009-12-23 @ 22:54:07
URL: http://rebeckasclose.blogg.se/
rebbie

Hemmestahöjden är SHIT, om jag ska vara ärlig. Knarkarkvarteren brukar jag kalla det, känns verkligen som att det bara bor massa dealers där. Vilket det också gör. Sen finns det ju små guldklimpar bland apbajset också, såklart! Jag bor precis utanför Hemmestahöjden, i ett nybyggd område som vi kallar Torshäll. Delar ut tidningen varje vecka i Höjden, har koll.. hehe.



Ja, men Hästhagen känns ju så! Lite exotiskt, hehe. Höghusdelen i Holmviksskogen lite också.. Har bott i radhusområdet där, det var kanske också lite så. Förresten.

2009-12-24 @ 00:25:51
URL: http://rebeckasclose.blogg.se/
VIKTORIA TOMIC.SE

Visst är den nått sjukt vacker :D De är pappas, han har en hel del pickadoller som jag inte fick leka med som liten så jag försöker ta igen det nu hahaha.

2009-12-25 @ 01:41:08
URL: http://viktoriatomic.se
Camilla

Sv: Oj haha det tänkte jag inte på! vilket pucko jag är haha! var så trött igår efter allt julstök :P

2009-12-25 @ 11:35:23
URL: http://beatdriven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0