BOJKOTTA ISRAEL!!!



Lars Ohly växer i mina ögon


Ni får förlåta mig, men jag kan inte leverera grymma, roliga och inspirerande inlägg. Det är som att låtsas att allt är som vanligt, allt är precis i sin ordning. När verkligheten just nu ser annorlunda ut.

Jag kan berätta att jag har gråtit flera liter tårar, ja jag skulle säkert kunna fylla ett badkar. Över folkmordet i Rwanda, jag tycker att det är så fruktansvärt makabert, och jag hatar och ser ner på föregående generation för att de inte ryckte in. Så fruktansvärt fegt av västvärlden att skicka hem alla vita och blunda när det brann i knutarna.

Det är så grymt frustrerande att se exakt samma sak hända just nu men inte kunna göra ett enda piss, men vi kan göra saker. Vi kan samla in pengar till röda korset, göra alla medvetna om situationen osv. Jag vägrar att skämmas inför mina barn att jag inte kunde göra något åt konflikten i Gaza. Jag lovar att jag hellre dör än att behöva berätta för dem hur värdelös jag var. Vi alla måste öppna ögonen och se vad som sker just nu. Det handlar inte om machetes, det handlar om förbjudna vapen och bomber, på BARN. Oskyldiga BARN. INGEN i Sverige borde leva en lycklig vardag innan denna konflikt är löst.


Jag skämms över vår fis-lama regering, det enda dom kan komma med är "Vi försöker få hem alla Svenskar". Ska vi ta bort stämpeln landet mellanmjölk en gång för alla? JA TACK!

Jag hoppas att alla mina läsare vet vad jag händer just nu. Jag skrev detta inlägg och förväntade mig massiv kritik, men har hittills bara fått kommenrarer som "skönt att det är någon som tycker som jag". Vilket tyder på att mina läsare är otoligt brighta, ta åt er. Ni är så otroligt fina och bra. De som inte säger emot mig är inte tillräckligt säkra på sin sak. Självklart ska man inte acceptera att Israel just nu, denna sekund strider mot mänskliga rättigheter. De utplånar barn med vapen som gör att du får brännskador genom köttet och musklerna ända in till benmärgen, förstår ni? Koppen har ingen chans. Har ni sett på TV de äckliga "fyverkeribomberna" de använder? Fruktansvärt. Jag hoppas att det inte är en enda jude i detta land som är på Israels sida, vem accepterar det här? Alla verkar det som. De bombade ju FN och RÖDA KORSETS huvudkvarter och biståndslager idag. Det enda "Straffet" de fick var en tillsägning. EN TILLSÄGNING???

Den stora skillnaden i konfliken just nu är ju att det är en terroristgrupp, Hamas. Och en regering som för kriget. Då kan man ju tro att det är terroristerna som bryter mot mänskliga rättigheter och krigsföringslagar. Men nej det är en stadsmakt. En standsmakt som just nu hjärntvättar barnen i skolorna som inte har en aning om vad barn 10 mil bort får stå ut med. Fatta vad sjukt.

Ett stort matförråd brändes ner idag, meningen är ju att Israel ska skrämma Hamas och döda eventuella terrorister. Men likt USA så bombar de hejvillt på allt som rör sig. De har bombat både sjukhus och nu FN hus. Det är över 1000 offer i Gaza och endast 13 offer i Israel varav 3 civila. Bara de siffrorna får mig att vilja spy. Vissa pratar om att Israels mål är att utplåna Gaza och utrota palestinerna, det är inget någon kan veta säkert. Men om man kollar på de mål bomberna träffat så är det en klar bild civila hus mitt i staden Gaza, sjukhus, medicinlager, matförråd och ett mediahus - de vill inte att omvärlden ska veta vad som händer. Utländsk media är stikt bannade från att entra Gazaremsan.

Vi kan alla göra något, att prata om det med andra, göra folk medvetna och dessutom sätta press på vår regering. Om alla drar sitt strå till stacken så kan vi pressa Babyface Reinfeldt.

Det må var vackert men bakom dessa murar sker grymmheterna
Artist, banksy





Kommentarer
Camilla

Jag läste också om att de bombat FN byggnad samt ett sjukhus... frågan är ju hur långt det måste gå innan någon ingriper. det är ju som rwanda all over again...

2009-01-16 @ 09:46:55
URL: http://beatdriven.blogg.se/
Rim

asså israel... FYY !

skönt att veta att det finns folk som inte är hjärntvättade av media och usa.



köpte jeansen på pepper i höstas, tror inte de finns kvar :(:(





Jassåå.. men kan man få tag på nån tidning nånstans ? =)

2009-01-16 @ 13:38:53
URL: http://rimbox.blogg.se/
VIKTORIA TOMIC.SE

Hela världen borde bojkotta Israel! Folk borde sluta köpa Jaffaapelsiner och sånt! De är typ en av deras största exportvaror. Och sen ska man ju även ge fan i att flyga med deras flygbolag eller att stödja dem turistmässigt genom att åka ner dit och besöka landet... läste så tidigt som idag på nåns blogg om någon som skulle till Israel. Not good!



Sedan tycker jag att det är rätt trist att palestinakonflikten först nu får såpass mycket upmärksamhet när palestinierna fått leva i samma misär i flera år nu. Fast de är la bra att det uppmärksammas överhuvudtaget men det känns lite som hyckleri både från medias och resten av världens håll. Sedan är de som jag alltid har sagt Vänsterpartiet har fan mest solidaritet med människor. Synd bara att inte alla deras tankar och idéer skulle funka i praktiken :(

2009-01-16 @ 13:55:08
URL: http://viktoriatomic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0