Lady Gaga - Bad Romance


 

Ska försöka göra en decent recension här. Det är inte lätt när det gäller en artist som man ser upp till så mycket och värderar högt. Men jag är hård och det vet många artister som jag snackat med, jag kan uppskatta något någon har gjort så grymt mycket, men om någon är grym så förväntar jag mig det hela tiden. Vilket ibland är svårt att leverera, men jag är inte den som hyllar allt hela tiden. Man måste välja det man verkligen tycker är ett bra jobb. Annars kan artisterna göra precis som de vill och alla är glada. Jag har förvisso svårt att se att Lady Gaga någonsin kommer bli lat, oinspirerande och en i mängden. Perfektionist som hon är.

 

Jag hörde Bad Romance på radion för någon vecka sen och jag måste erkänna att jag blev besviken på låten. Detta är Lady Gagas första egna singel sedan skivan The Fame, förutom några andra sammarbeten. En första singel för mig ska vara enastående. Den ska sammanfatta skivan bra, innehålla många element. Men framförallt ska förstasingeln från en skiva vara den allra bästa låten på skivan. Enligt artisten/skivbolaget. Eller kanske enligt mig.

 

Jag blev besviken i fet faktum att jag inte tycker att låten håller som just förstasingel. Den är absolut bättre än medelmåtta, men inte bra. Jag vet att den kommer växa på mig, det är ju Lady Gaga ffs! Men jag måste peka på de saker som jag inte diggar: Texten, den är flygig ointressant och väldigt mainstream på dett dåligt sätt. Refrängen är platt och det skulle lika gärna kunna vara vem som helst som sjunger det. Dessutom låter den lite som en officiell Fotbolls VM låt. Lite heja heja. Jag hoppas verkligen inte att resten av låtarna låter så här.

 

Jag måste ju då påpeka att videon är enastående. Totalgrym och very very Lady Gaga. Enough said. Det förlåter låten väligt mycket, det är verkligen en sån där videon är bättre än låten. Hon kommer alltid vara ett geni för mig. Ser verkligen fram emot The Fame Monster med The Fame och 8 nya spår. Skivan som kommer den 23 November.

 

Älskar såklart att skorna i videon är gjord

av en av mina favorit designers Alexander McQueen S/S 09

Kommentarer
notbugs

Måste säga att Lady Gaga kommer till sin rätt musikaliskt först när man hör klubbmixarna av hennes låtar. Tjejen har ju en riktigt grym röst och det ihop med en fet takt som i dansmixen av Eh Eh gör att man inte vill annat än dansa.



Tjillevippen



notbugs

2009-11-13 @ 15:33:19
URL: http://notbugs.wordpress.com
Lady Gagas fanblogg

Låten är underbar tycker jag hehe. Videon är verkligen ett mästerverk.

2009-11-15 @ 12:03:36
URL: http://pokerfacegaga.blogg.se/
Carro

Videon är briljant, älskar alla scenerna, kläderna och ja, hela konceptet med rysk maffia och monster.

Håller definitivt med dig, Lady Gaga är ett geni!

Alla låtarna har tydligen läckts nu också.

Har inte lyssnat på alla än, har dock hört Alejandro och Dance in the dark sedan tidigare också.

Alejandro är min favorit av de tre.

Har du hört några av de nya låtarna bortsett från Bad Romance? (:

2009-11-16 @ 18:45:08
URL: http://ctlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0